تبلیغات
سبک های تبلیغات مکتب ها و سبک های بازاریابی مکتب ها و سبک های فروش - سبک های تبلیغات مکتب ها و سبک های بازاریابی مکتب ها و سبک های فروش
 
سبک های تبلیغات مکتب ها و سبک های بازاریابی مکتب ها و سبک های فروش
دپارتمان تحقیقات بازاریابی و تبلیغات | مشاوره بازاریابی و فروش | برندسازی و افزایش فروش
درباره وبلاگ



گروه متخصصان مشاوره تحقیق آموزش و اجرای gmas.
khooyeh.com
gmas.ir


علی خویه
مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم ها و برنامه های مدیریت، بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، برند، خلاقیت تجارت و فروش - بیش از 16سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی، مشاورو مجری بیش از 200 پروژه در حوزه مدیریت، بازاریابی، فروش، تبلیغات، برند،عضو انجمن های ملی و بین المللی، مدرس MBA , DBA ارتباطات و روابط عمومی در سراسر کشور، مشاور و مدرس بیش از صدها کارخانه در سراسر خاورمیانه، ارایه بیش از 650000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار، مشاور ارشد مدیران عامل برندهای معتبر ملی و بین المللی، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و .......
تماس با ما:

khooyeh@gmail.com

fahimeh.ahmady@yahoo.com

09372991608

09122991608

ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، استقرار سیستم توزیع و فروش مویرگی، راه اندازی فروشگاه زنجیره ای، چیدمان فروش، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و ....

مشاوره فروش، مشاوره و اجرای راهکارهای افزایش فروش، مشاوره و اجرای مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، و ....

هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد.

مدیر وبلاگ : www.khooyeh.com khooyeh.ir

تعریف سبک:
در مقابل واژه Style در فرهنگ های لغت، این معانی آمده است: شیوه، روش، سبک، نگارش، سلیقه، سبک متداول، قلم، میله، متداول شدن، معمول کردن، مُدکردن و نامیدن.
بطور کل، سبک، خصلتهای صوری و ساختاری متمایز در یک اثر یا گروهی از آثار یک علم خاص مانند هنر، ادبیات، مدیریت و… است که لازم است این ویژگی ها از یک نوع پیوند درونی برخوردار باشند یا نشانه هایی از یک واحد کامل را عرضه کنند. سبک ها ممکن است خصوصیات بیانی، زمانی، مکانی، موضوعی، مضمونی و یا اسلوبی داشته باشند.
سبک تبلیغات:
سبک تبلیغاتی معیاری است که بتوان، هدف، محتوا، تکیه گاه، آهنگ، پیام، رسانه و تاکتیک یک سیستم، اسـتراتژی یا برنامه تبـلیـغاتی را در چارچوب نگرشی معین ارائه کرد. به طور معمول تاکنون سبک های خاصی که مختص تبلیغات باشد ابداع نشده، ولی برای برخی از اجزای آن تقسیم بندی هایی را در نظر گرفته اند.
اهمیت و ضرورت سبک تبلیغات:
در تبلیغات، مانند فوتبال، کسانی که اطراف میدان بازی هستند، می توانند آن را زیر سوال برده و انتقاد کنند. دلایل بسیاری ممکن است آن را موجب شود، برای نمونه چون تبلیغات تا حدودی از مفهومی به نام هنر نشأت می گیرد که در فلسفه زیبایی شناختی، فیلسوفان، پس از قرن ها از تعریف آن عاجز مانده اند، هنوز جولانگاه نـظریه ها و افکار متفکران است و یا این که تبلیغات مخاطبان ناهمگونی دارد. البته عده ای نیز ریشه آن را به جنگ، تجارت و یا مذهب نسبت می دهند.
اما برای حل این مسأله باید کسانی باشند که علم بازاریابی را برای هنرمندان و متقابلاً اصول زیبایی شناسی دانش هنری، ادبی و فلسفی را برای بازاریابان تشریح، تجزیه و تحلیل کنند و البته هر دو قشر را با مفاهیم روانشناسی و جامعه شناسی آشنا نمایند. زمانی یک تبلیغ، موفق و مؤثر پا به عرصه وجود می گذارد که متخصصانی از حوزه های بازاریابی، هنر، ادبیات، جامعه شناسی و روانشناسی بتوانند با یکپارچه کردن دانش یکدیگر یک اثر تبلیغی باارزش و ماندگار ارایه دهند.
امروزه دست اندرکارن تبلیغات، مدیران بازاریابی و مسئولان روابط عمومی ها و تمامی کسانی که به نحوی با تبلیغات سروکار دارند، هر چه از علم تبلیغات اطلاعات بیشتری داشته باشند، می توانند در تدوین و اجرای استراتژی های خود با آگاهی بیشتر و اثربخشی عمیق تر عمل کنند.
اگر به تبلیغات، نگاهی ساختاری داشته باشیم، می توانیم بگوییم که تبلیغات عنصری است که از هنر و علم سرچشمه می گیرد، تا بتواند به هدف فروش و بازاریابی یک محصول کمک کند. دراین میان برقراری توازنی بین آنها، برای آنکه هیچ کدام قربانی دیگری نشود؛ بسیار مهم است. هنر را می توان در کلیه قالب های هنرهای تجسمی و غیر تجسمی، بیانی و غیربیانی در نظرگرفت و بازاریابی را می توان علم گسترده ای که به مطالعه نیاز مصرف کننده و پاسخگویی به آن نیاز می پردازد، دانست.
به بیان دیگر هنر به عنوان زبان مشترک تمامی بشر، آسانترین و بهترین وسیله برای انتقال پیام است و به همین دلیل در تبلیغات و بازاریابی از هنر برای رسیدن بهتر به اهداف استفاده می شود. هنر را می توان وسیله و ابزار رسیدن به اهداف تبلیغاتی دانست تا به پیشـبرد فـروش محصـول کمک کند. همچنان که علوم و تکنولوژی های هنری پیشرفت می کند و سبک های جدید هنری یا مکتب های مختلف زیبایی شناسی دگرگون می شوند؛ تبلیغات نیز تحت تأثیر این تغییرات متحول می شود.
دو عامل زیبایی و اثربخشی نقش به سزایی در نحوه ارایه تبلیغات دارند. زیبایی مفهومی است که هنوز بزرگترین فیلسوفان هنر و زیبایی شناسی از تعریف آن عاجز مانده اند و در عین حال اثربخشی تبلیغ نیز خود به عوامل فراوانی در علم بازاریابی و ارتباطات بستگی دارد. زیبایی یک تبلیغ ضرورتاً به مفهوم اثربخش بودن آن نیست. برقراری توازن و ارتباطی همگون، بین این دو متغیر کار بسیار دشواری است، که لازمه آن داشتن اطلاعات و آشنایی کامل درباره هر دو متغیر است.
یک برنامه تبلیغاتی موفق نه کار گرافیست یا نویسنده هنرمند است و نه کارگردان هنری، تبلیغات باید توسط مجموعه تیمی از علم بازاریابی، جامعه شناسی، روانشناسی، زبانشناسی، ارتباطات، ادبیات و هنرهای مختلف تهیه شود.
بدین منظور با توجه به اینکه تبلیغات به شدت تحت تأثیر هنر، ادبیات و فلسفه بوده، سعی شده است، تبلیغات را در پرتو تطبیق با سبکهای هنری، ادبی و فلسفی با توجه به علم بازاریابی بررسی کرده و قالب هایی را برای آن، تعریف کرد. البته تبلیغات که ذات آن از دو مبحث علم و هنر است؛ به هیچ صورتی نمی تواند در قالبی بسته و سبکی خاص، بیان و تعریف شود. چرا که وقتی تبلیغات می تواند، به ترفیع محصول در بازار کمک کند و حرفی برای گفتن داشته باشد که از این قالب ها آزاد گردد؛ چون آزادی لازمه خلاقیت است و ذات هنر در خلاقیت نهفته است و خلاقیت بزرگترین ثروت و سرمایه در علم تبلیغات و بازاریابی است.
با توجه به سبک ها و مکتب هایی که در هنرهای تجسمی، نمایشی، ادبیات، نشانه شناسی و زبانشناسی وجود دارد و با تجزیه و تحلیل آنها می توان سبک های زیر را برای تبلیغات در حیطه بازاریابی تدوین کرد:
تبلیغات کلاسیک
تبلیغات کلاسیک یعنی یک تبلیغ انسانی و نشان دادن انسان به هر صورتی در ارتباط با کالا و محصول. این سبک تبلیغاتی مخاطبان بسیاری دارد زیرا زبان عمومی بیشتر مخاطبان است. گرایش به مکتب کلاسیک در بین مردم عامی بسیار زیاد است، به همین منظور در مورد کالاهایی که بازار هدف آنها بیشتر عامه مردم هستند، از این سبک تبلیغاتی استفاده می شود. در این سبک تبلیغاتی هر چیزی را به انسان ربط می دهند و به هر صورتی انسانها در صحنه هایی از تبلیغات حضور دارند؛ انسانهایی که از نظر زیبایی ظاهر یا صورت، ایده آل هستند.
تبلیغات باروک
در تبلیغات باروک سازندگان و مدیران تبلیغاتی تنها به تصویرسازی از شکوه و عظمت کالا و خدمت می اندیشند. آنچنان که در تبلیغات ساختمان ها، برج ها، و مکانهای باشکوه می توان مشاهده کرد.
در تبلیغات به سبک باروک دو ایده بیش از همه مدنظر است. خلق فضاهای مناسب برای بازاریابی و ایجاد مکان های کوچکی برای تفکر و اندیشه تبلیغاتی. از این رو در آثار تبلیغاتی این سبک شاهد پدید آمدن تبلیغاتی بسیار باشکوه و بزرگ هستیم و به شکوه و عظمت کار تبلیغاتی بسیار اهمیت می دهند مانند صداهای بسیار بم و بلند، تصاویر بزرگنمایی شده، فیلمبرداری بسیار شکوهمند و…
مجریان این سبک یکپارچگی و وحدت کامل تبلیغات خود را در مکان هایی بسیار باشکوه نشان می دهند. برای نمونه در کنار آثار تاریخی باشکوه و یا در فضاهای بسیار باشکوه به ساخت آثار تبلیغاتی می پردازند. مکان های باشکوهی چون برج ایفل در فرانسه، میدان آزادی در تهران و قله دماوند، ارگ بم و … در این سبک تبلیغات استفاده می شود. برای نمونه شرکت سونی برای ورود به بازار آمریکا از مجسمه آزادی آمریکا در تبلیغات خود استفاده کرد.
تبلیغات فوتوریسمی
فوتوریسم به معنای «آینده نگری» و مشتق از کلمه «فوتور» (future) به معنای «آینده» است. این مکتــب در سال ۱۹۰۹ با بیانیه فیلیپوتوماسومارینتی نظـریه پرداز و بنیانگذار فوتوریسم در ایتالیا بنا نهاده شد. ایتالیا و روسیه به عنوان دو قطب نیرومند، فوتوریسم را به تدریج در سراسر اروپا گسترش دادند.
فوتوریسم در میان مکتبهای ادبی از جمله انسانگرایانه ترین و پیشروترین نهضت ها بود که تحول عمیقی در ادبیات و هنر جهان معاصر به وجود آورد. این مکتب هنر و ادبیات نوین را به دنیای مدرن و امروزی عرضه کرد و پنجره ای رو به آینده و مکتب های قرن بیستم گشود. فوتوریسم سرانجام درسال ۱۹۲۴ به شکل های: کوبیسم، دادائیسم و سوررئالیسم تجزیه شد. امروزه می توان گفت که فوتوریسم، نوعی از رادیکال اکسپرسیونیست بوده که هنر مدرن، مخصوصاً دادائیسم و سوررئالیسم را تحت تأثیر گذاشته است. فوتوریست ها همه رویدادها و پدیده‌های زندگانی مدرن را با اشتیاق پذیرفتند.
به نظر فوتوریست ها در عصر ماشین، باید سبک و زبان تبلیغ نیز ماشینی باشد. یعنی با زبان ماشین و تکنولوژی آثار تبلیغاتی ارائه می شود. فوتوریسم با هرگونه ابراز احساس ها و بیان هیجان های درونی و رعایت های دستور زبان و معانی و بیان مخالف است و آزادی کلمه های غیرشاعرانه را خواستار است و برای بیان این مقصود کلمه های مقطع و نامربوطی شبیه به اصطلاح های تلگرافی از خود می سازد. زبان تبلیغاتی این سبک زبان ماشین است و به جای استفاده از الفاظ و لحن های انسانی از صداها و آواهای ماشین استفاده می شود مانند صداهای دستگاه های الکترونیکی و غیرالکترونیکی.( صدای ترمز ماشین، صدای بلند شدن هواپیما، صدای تلفن و …مانند شرکت کرایسلر یا فارستر)
به طور کلی این مکتب در تبلیغات بازاریابی بیشتر با کالاها و محصولات تولیدی همخوانی دارد. در سبک تبلیغاتی فوتوریسم نیز نباید با ابراز احساس ها و بیان هیجانات درونی، محصول یا کالایی را معرفی کرد. در این سبک بدون رعایت قانون های دستور زبان و معانی کلمات، شعارها و پیام های تبلیغاتی به صورت کلمات و واژه هایی منقطع و تلگرافی بیان می شوند. برای نمونه، یک محصول غذایی را ممکن است با استفاده از اصطلاحات ماشینی یا تکنولوژیکی و با کلمات منقطع بیان کند.(آ. ب . آ – P.M.C)
در تبلیغات فوتوریستی هیچ گونه بیان شاعرانه ای وجود ندارد و پیام ها، برندها و شعارها به صورت کاملاً رها و آزاد بیان می شود. به نظر آنها شاعر باید بازیگری برای زبان و واژه باشد. (مانند Google, Deere Woo و باطری نیرو)
تبلیغات داداییستی:سبک تبلیغاتی داداییسم یکی از سبک های تهاجمی است. بیشتر شرکت هایی که قصد نابود کردن رقبای خود یا هجوم ناگهانی به بازار با یک محصول جدید یا ایده جدید را دارند از این سبک بهره می گیرند. تبلیغات داداییست ها تا حدودی مخالف قواعد و قوانین متعارف بازاریابی و تبلیغات است و با نوعی کُلاژ لفظی و بصری و تکنیک های مونتاژ، دکوپاژ و تدوین، براساس تصادف و همنشینی ظاهرا غیرمنطقی و بطور خودکار کلمات، صداها و تصاویر شکل می گیرد. اجرای فی البداهه صحنه هایی از تولید یا ارایه محصول، موسیقی پرسروصدا و نامناسب از ویژگی های تبلیغات داداییسم است. به طوری که در این هرج و مرج تبلیغاتی، مشتریان را نیز با خود همراه می کنند و آنان را هم به بازی می کشانند. در حراج های کشورهای جهان سوم گاهی این گونه تبلیغات به وفور یافت می شود به خصوص در تبلیغات کاندیداهای احزاب گوناگون از این نوع سبک تبلیغاتی استفاده می شود. ولی در کشورهای غربی در اغلب موارد از این سبک به صورت کاملاً علمی برای استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی استفاده می کنند.
سبک های تبلیغات دیگری شامل موارد زیر می باشد که برای مطالعه بیشتر، شما را به خواندن کتاب «سبک های تبلیغات» دعوت می کنیم.
تبلیغات رئالیسم، تبلیغات ناتورالیسم، تبلیغات رومانتیسم، سبک ایماژیست، اونانیمیسم در تبلیغات، سبک پارناسیسم، سبک امپرسیونیسم در تبلیغات و تبلیغات امپرسیونیستی، تبلیغات اکسپرسیونیستی، تبلیغات سوررئالیستی، فلسفه سوررئالیسم در تبلیغات، سبک سمبولیسم در تبلیغات و تبلیغات سمبولیستی، تبلیغات کوبیستی، کوزموپولیتیسم و تبلیغات جهانی، اگزیستانسیالیسم در تبلیغات، اُپ آرت و تبلیغات اُپ، سبک اسپاسیالیسم، سبک المنتاریسم در تبلیغات، اورفیسم در تبلیغات، سبک بدوی گری، سبک پاپ آرت، سبک چیدمان در تبلیغات، تبلیغات مفهومی (کانسپچوال)، پست مدرنیسم در تبلیغات و تبلیغات پست مدرنی و….
منبع: نشریه مهندسی تبلیغات (مدیریت بازاریابی و تبلیغات) – شماره ۸





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 14 مرداد 1396 10:41 ق.ظ
Peculiar article, exactly what I needed.
سه شنبه 10 مرداد 1396 03:22 ق.ظ
I'll right away seize your rss feed as I can not in finding your email subscription link or
newsletter service. Do you have any? Please let me recognise in order that I may subscribe.
Thanks.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی


کتاب های استاد علی خویه

 
 
بالای صفحه